CZECH KEYBOARD ACADEMY

KURZ EKN 2023

Online kurz elektronických kláves pro pedagogy ZUŠ

ÚKOLY

Všeobecně k úkolům

  • úkolů je 7 + 2
    (7 praktických se zpětnou vazbou+ 2 dotazníky – úvodní a závěrečný)
  • pokud nějaký termín nestihnete, praktický úkol přesto později zpracujte a klidně odevzdejte, alespoň ke zhodnocení ostatními ve skupině v komentářích
  • u praktických úkolů (aranží skladeb) poslechněte nahrávky ostatních a komentujte!
  • pokud všechny úkoly odevzdáte včas do zadaného termínu ke zhodnocení ve zpětné vazbě + 2 dotazníky, budete mít prodloužený přístup ke kurzu do 31.12.2025
  • úkoly nahráváte do FB skupiny do průvodce ÚKOLY – k danému úkolu do komentářů jako video (ikonka foťáku) ve formátu mp4, klidně z mobilu, natočené na široko
  • pokud někdo není ve FB skupině nebo mu to nepůjde vložit, může mi video poslat např. přes úschovnu nebo WhatsApp a já to do komentářů ve skupině vložím
  • nahrávku můžete nahrát vy či váš žák
  • nahrávat lze i ve vícero lidech – jako na semináři / jde o aranž skladby, neřešíme provedení!
  • do komentáře též připište, na jaký nástroj hrajete, jak jste se skladbou pracovali, co vše jste použili, co jste třeba chtěli udělat, ale nepřišli jste na to, něco nešlo, nefungovalo apod.
  • i vám samotným tento popis si pomůže uvědomit, co vše už umíte + pro ostatní to bude inspirace, když budou vědět, jak jste to udělali

 

A přečtěte si a dodržujte pravidla!

 

Přidám pro jistotu ještě jedno pravidlo:

Bez souhlasu účastníka kurzu či osob ve videu hrajících nesmíte šířit (stáhnout, sdílet apod.) video úkolu mimo FB skupinu!

ÚKOL 1/ vstupní dotazník

Vstupní dotazník

 

vyplňte nejpozději do 10.9.2023

odkaz:

https://forms.office.com/r/VZuff5uBb0

 

  • poslední možnost vyplnit dotazník pro nováčky nebo „nestíhače“ je do 16. února 2024!

ÚKOL 2 / aranž skladby / úprava skladby s doprovodem

Noty v PDF

Vybrala jsem na začátek velmi jednoduchou skladbičku z mé vlastní sbírky.

Důvodem jsou

1. autorská práva

2. jednoduchost – to abyste se neděsili, že musíte moc cvičit

3. nikdy nikde jste ji nemohli slyšet, tedy jsem docela zvědavá, co z ní nakonec vytvoříte

Já ji mám nějak nazvanou a naaranžovanou a uvidíme, jestli se shodneme 😉

Skladbičku najdete v PDF ve FB skupině v souborech, dále v odkazu v prezentaci workshopu 4 u zadání úkolu 

a v členské sekci u záznamu z workshopu 4.

A také zde nahoře, vedle obrázku!

Můžete ji použít pro úkol + pro své žáky, pokud se vám bude hodit. Jinak ji nikde, prosím, nešiřte. Děkuji!

 

Minimum pro odevzdání úkolu:

– použít VOICE – umět popsat, co jste všechno použili, upravili (edit, mixer a pod.)

– STYLE – umět popsat, co jste použili (bicí linka ze stylu, jaký style, nastavení akordů atd.)

– lze použít a využít cokoli dalšího z možností nástroje, co už umíte – ale umět to popsat!

Promyslete zajímavou aranž

a nahrajte ve formátu mp4 do komentářů ve FB skupině pod příspěvek k danému úkolu!

Do komentáře též připište, na jaký nástroj hrajete, jak jste se skladbou pracovali, co vše jste použili,

dále co jste třeba chtěli udělat, ale nepřišli jste na to, něco nešlo, nefungovalo apod.


– i vám samotným tento popis si pomůže uvědomit, co vše už umíte + pro ostatní to bude inspirace,

když budou vědět, jak jste to udělali!

 

TERMÍN ODEVZDÁNÍ


(vložení do komentářů pod tento příspěvek nebo zaslání)

je čtvrtek 14.9.2023 do 10 hod. / ideálně už středa

  • termín zpětné vazby je čtvrtek 14.9. ve 20 hod
  • nahrávky si poslechneme a vzájemně zhodnotíme
  • vaše hodnocení můžete psát na FB v komentářích pod úkolem i později
  • ničeho se nemusíte bát – neřešíme hráčské dovednosti, ale nápady pro aranže
  • základní pravidlo “NIC NENÍ ŠPATNĚ” !!!
  • ve svých úkolech každý odevzdává to, co se doteď naučil
  • účelem úkolu je vyzkoušet práci s nástrojem v praxi
  • výsledkem je vzájemné sdílení nápadů a možností využití nástroje

A přečtěte si pravidla výše!

 

Pokud cokoli nebudete vědět nebo něčemu nerozumíte, ptejte se!

 TERMÍN ODEVZDÁNÍ 2. části


do FB skupiny pod příspěvek s úkolem

je neděle 8.10.2023

Termín zpětné vazby je pondělí 9.10. ve 20 hod

 

TERMÍN ODEVZDÁNÍ 3. části


do FB skupiny pod příspěvek s úkolem

je neděle 25.2.2024

Termín zpětné vazby je úterý 27.2. ve 20.30 hod

 

Záznam 1. části

Prezentace v PDF

PrintScreen

Záznam 2. části

Prezentace v PDF

PrintScreen

Záznam 3. části

Prezentace v PDF

PrintScreen

ÚKOL 3 / aranž skladby / úprava původně akordeonové skladby 

Noty v PDF

Jako druhou skladbu pro aranž jsem vybrala pořád ještě velmi jednoduchou skladbičku z akordeonového repertoáru.

Prosím o dodržení autorských práv a nikde ji nešířit. Případně použijte se svými žáky, ale nikam jinam. Děkuji!

Originální sešit získáte na tomto odkazu: http://www.ladislavhorak.cz/edition-rondo.php

Franck Angelis – ALBUM II – SKLADBY PRO DĚTI M.B.

Skladbičku najdete v PDF ve FB skupině v souborech, dále v odkazu v prezentaci workshopu 5 u zadání úkolu

a v členské sekci u záznamu z workshopu 5.

A také zde nahoře, vedle obrázku!

 

Minimum pro odevzdání úkolu:

– použít VOICE – umět popsat, co jste všechno použili, upravili (edit, mixer a pod.)

– LEFT nebo STYLE – umět popsat, co jste použili (bicí linka ze stylu, jaký style, nastavení akordů, vlastní
podklad, rozložení klaviatury atd.)

registrace a pedál k přepínání některé z funkcí – popsat co konkrétně využíváte

– lze použít a využít cokoli dalšího z možností nástroje, co už umíte – ale umět to popsat!

Promyslete zajímavou aranž

a nahrajte ve formátu mp4 do komentářů ve FB skupině pod příspěvek k danému úkolu!

Do komentáře též připište, na jaký nástroj hrajete, jak jste se skladbou pracovali, co vše jste použili,

dále co jste třeba chtěli udělat, ale nepřišli jste na to, něco nešlo, nefungovalo apod.


– i vám samotným tento popis si pomůže uvědomit, co vše už umíte + pro ostatní to bude inspirace,

když budou vědět, jak jste to udělali!

 

TERMÍN ODEVZDÁNÍ


(vložení do komentářů pod tento příspěvek nebo zaslání)

je neděle 22.10.2023 pro 1. část

a neděle 29.10. pro 2. část

  • termín zpětné vazby je úterý 24.10. / 1. část a 31.10. / 2. část
    vždy ve 20 hod
  • nahrávky si poslechneme a vzájemně zhodnotíme
  • vaše hodnocení můžete psát na FB v komentářích pod úkolem i později
  • ničeho se nemusíte bát – neřešíme hráčské dovednosti, ale nápady pro aranže
  • základní pravidlo “NIC NENÍ ŠPATNĚ” !!!
  • ve svých úkolech každý odevzdává to, co se doteď naučil
  • účelem úkolu je vyzkoušet práci s nástrojem v praxi
  • výsledkem je vzájemné sdílení nápadů a možností využití nástroje

A přečtěte si pravidla výše!

 

Pokud cokoli nebudete vědět nebo něčemu nerozumíte, ptejte se!

TERMÍN ODEVZDÁNÍ 3. části


do FB skupiny pod příspěvek s úkolem

je neděle 10.3.2024

Termín zpětné vazby je úterý 12.3. ve 20.30 hod

 

Návod na vložení úkolu na Facebook

Záznam 1. části zpětné vazby

Prezentace v PDF

PrintScreen

Záznam 2. části zpětné vazby

Prezentace v PDF

PrintScreen

Záznam 3. části zpětné vazby

Prezentace v PDF

PrintScreen

ÚKOL 4 / aranž skladby / úprava původně akordeonové skladby 

Noty v PDF

Jako třetí skladbu pro aranž jsem vybrala ještě jednu skladbičku z akordeonového repertoáru.

Prosím o dodržení autorských práv a nikde ji nešířit. Případně použijte se svými žáky, ale nikam jinam. Děkuji!

Originální sešit získáte na tomto odkazu: http://www.ladislavhorak.cz/edition-rondo.php

Milan Novotný – Rhythm Feeling Vol. III – S.B.

Skladbičku najdete v PDF ve FB skupině v souborech, dále v odkazu v prezentaci workshopu 6 u zadání úkolu.

A také zde nahoře, vedle obrázku!

 

Minimum pro odevzdání úkolu:

využijte cokoli z možností nástroje, co už umíte – ale umíte to popsat!

Promyslete zajímavou aranž

a nahrajte ve formátu mp4 do komentářů ve FB skupině pod příspěvek k danému úkolu!

Do komentáře též připište, na jaký nástroj hrajete, jak jste se skladbou pracovali, co vše jste použili,

dále co jste třeba chtěli udělat, ale nepřišli jste na to, něco nešlo, nefungovalo apod.


– i vám samotným tento popis si pomůže uvědomit, co vše už umíte + pro ostatní to bude inspirace,

když budou vědět, jak jste to udělali!

 

POZNÁMKA

pozor na prstoklady !!!
– horní prstoklady pravé ruky jsou pro knoflíkové akordeony
– použijte spodní prstoklady – ty jsou pro klávesový akordeon
– prstoklady v levé ruce jsou pro basy na akordeonu – ty si tedy musíte komplet předělat nebo si dopsat akordy, pokud chcete hrát s ACMP
– M nad notou v levé ruce znamená durový akord
– číslo 7 nad notou znamená dominantní septakord

 

TERMÍN ODEVZDÁNÍ


(vložení do komentářů pod tento příspěvek nebo zaslání)

je neděle 26.11.2023 pro 1. část

a pondělí 4.12. pro 2. část

  • termín zpětné vazby je úterý 28.11. / 1. část a středa 6.12. / 2. část
    vždy ve 20 hod
  • nahrávky si poslechneme a vzájemně zhodnotíme
  • vaše hodnocení můžete psát na FB v komentářích pod úkolem i později
  • ničeho se nemusíte bát – neřešíme hráčské dovednosti, ale nápady pro aranže
  • základní pravidlo “NIC NENÍ ŠPATNĚ” !!!
  • ve svých úkolech každý odevzdává to, co se doteď naučil
  • účelem úkolu je vyzkoušet práci s nástrojem v praxi
  • výsledkem je vzájemné sdílení nápadů a možností využití nástroje

A přečtěte si pravidla výše!

 

Pokud cokoli nebudete vědět nebo něčemu nerozumíte, ptejte se!

TERMÍN ODEVZDÁNÍ 2. části


do FB skupiny pod příspěvek s úkolem

je neděle 7.4.2024

Termín zpětné vazby je úterý 9.4. ve 20.30 hod

 

Záznam 1. části zpětné vazby

Prezentace v PDF

PrintScreen

Záznam 2. části zpětné vazby

Prezentace v PDF

PrintScreen

Záznam 3. části zpětné vazby

Prezentace v PDF

PrintScreen

ÚKOL 5 / návrh výběru repertoáru

Složka not

Úkol 5 bude o promyšlení jak postavit repertoár pro různé žáky a různé situace.

Dané jsou 4 situace:

1/ holčička 10 let – běžný koncert pro rodiče

2/ chlapec 10 let – soutěž na státní úrovni

3/ žák 15 let – absolventský koncert ve školním sále

4/ žákyně 15 let – soutěž na státní úrovni

Vašim úkolem je

1. představit si daný subjekt – je jedno, jestli v  tvz. “ideálním vesmíru” nebo v realitě,

2. pojmenovat si ho, vztah s ním, kolik let už navštěvuje ZUŠ, jaká je osobnost, jak vypadá

3. zhodnotit jaký repertoár se k němu hodí, a to na danou situaci (v případě soutěže / věková kategorie – náročnost – vhodnost)

4. vybrat pro každý subjekt 3 skladby/ popsat proč – co každá z nich splňuje pro různorodost repertoáru

5. návrh zpracování aranže u každé skladby / textově vaše představa!

      – jaké prvky použijete
– pojetí – žánr – styl, zvuky, ACMP – podklad,
– různé další prvky – registrace, MP, efekty, pedály, sustein, cokoli dalšího

6. neřešíme, že něco ještě neumíme ani schopnosti reálného žáka –

píšeme naši představu!

V komprimované složce najdete ke stažení 20 skladeb
(najdete je také v odkazu v prezentaci, zde nahoře pod obrázkem not a ve FB skupině v souborech)

Prosím o nešíření notového materiálu dál kromě využití v tomto kurzu a maximálně pro své žáky!

Odevzdáváte do průvodce ve FB skupině – úkol 5 – situace 1, 2, 3, 4

– každý samostatný příspěvek

– píšete do komentáře text k dané situaci

– můžete i postupně

– daná situace / vybrané skladby – proč – návrh aranže / způsob libovolný (stručně / delší popis větami)

TERMÍN ODEVZDÁNÍ

(vložení do komentářů nebo zaslání)

je nově pátek 16. února 2024

Termín zpětné vazby je v úterý 20.2.2024 ve 20.30 hod.

Vzájemně zhodnotíme jak jste nad zadáním přemýšleli

Vaše hodnocení můžete psát na FB v komentářích pod úkolem i později

Základní pravidlo “NIC NENÍ ŠPATNĚ” !!!

Účelem úkolu je přemýšlet nad zadaným repertoárem

Výsledkem je vzájemné sdílení a uvědomění

Záznam 1. části zpětné vazby

Prezentace v PDF

PrintScreen

ÚKOL 6 / Náročnost zaměstnání pedagoga EKN na ZUŠ

Úkol 6 je o zamyšlení na téma Náročnost zaměstnání pedagoga EKN na ZUŠ

  • Otázky najdete v pracovním sešitu ve Wordu zde nebo v PDF zde
  • Odpovědi na otázky zpracujte písemně a přepište nebo překopírujte do formuláře
  • Zkuste odpovědět popravdě na všechny otázky
  • Nechte si na některé otázky čas až vám odpovědi tzv. přijdou
  • Žádné odpovědi nebudu na zpětné vazbě číst ani hodnotit, resp. kdo je konkrétně napsal a proč
  • Zpětná vazba bude ve smyslu všeobecného zhodnocení a určité statistiky vašich odpovědí
  • Pokud se k něčemu budete chtít posléze sami vyjádřit přímo na vysílání, je to dobrovolné

TERMÍN ODEVZDÁNÍ

(vložení do formuláře)

  • Odevzdávejte vyplněný formulář do pondělí 1. dubna 2024.
  • Zpětná vazba na tento úkol bude v pondělí 15. dubna ve 20.30 hod.
  • Prosím dodržte termín odevzdání, abych měla čas si úkoly přečíst a zhodnotit.

Znovu platí základní pravidlo “NIC NENÍ ŠPATNĚ” !!!

Účelem úkolu je přemýšlet nad prací s EKN, nad prací pedagoga ZUŠ, nad sebou samými.

Pokud cokoli nebudete vědět nebo něčemu nerozumíte, ptejte se!

Záznam zpětné vazby

Prezentace v PDF

PrintScreen

ÚKOL 7 / Kompletní aranž skladby 1

Složka not

Aranž jakékoli skladby z 20 zadaných v úkolu 5

/ podle svých hráčských možností / případně zpracováváte se žákem

  • POZOR / ne ty, co jste už jednou odevzdali (Train Trip Rag)

/ již jednou odevzdanou skladbu pro zpětnou vazbu a případně upravenou jinak

odevzdávejte do některého Metodického okénka v Klubu klávesáků

  • využijte cokoli z možností vašeho nástroje, co už umíte – ale umět to popsat!
  • zkuste využít co nejvíce prvků a funkcí, ale zároveň vhodně
  • promyslete zajímavou aranž a nahrajte
  • nahrávka ve formátu mp4 – klidně jednoduše na mobil / video – ne jen zvuk!
  • nahrávku můžete nahrát vy či váš žák nebo společně
  • hodnotíme aranž skladby, neřešíme její provedení!

TERMÍN ODEVZDÁNÍ


(vložení do průvodce 8 ve FB skupině kurzu / do komentářů ÚKOLU 7 nebo zaslání jinak)

je neděle 21. dubna 2024 / pro všechny

  • termíny zpětné vazby – pondělí 22. dubna a úterý 23. dubna vždy od 20.30 hod
  • nahrávky si poslechneme a vzájemně zhodnotíme
  • vaše hodnocení můžete psát na FB v komentářích pod úkolem i později
  • ničeho se nemusíte bát – neřešíme hráčské dovednosti, ale nápady pro aranže
  • základní pravidlo “NIC NENÍ ŠPATNĚ” !!!
  • ve svých úkolech každý odevzdává to, co se doteď naučil
  • účelem úkolu je vyzkoušet práci s nástrojem v praxi
  • výsledkem je vzájemné sdílení nápadů a možností využití nástroje
  • do komentáře též připište, na jaký nástroj hrajete, jak jste se skladbou pracovali, co vše jste použili, co jste třeba chtěli udělat, ale nepřišli jste na to, něco nešlo, nefungovalo apod. – i vám samotným tento popis pomůže si uvědomit, co vše už umíte + pro ostatní to bude inspirace, když budou vědět, jak jste to udělali
  • pokud někdo není ve FB skupině nebo mu to nepůjde vložit, může mi video poslat např. přes úschovnu nebo WhatsApp a já to do komentářů ve skupině vložím
  • v členské sekci najdete návod na vkládání nahrávky (úkol 3)

A přečtěte si pravidla výše!

 

Pokud cokoli nebudete vědět nebo něčemu nerozumíte, ptejte se!

Záznam zpětné vazby

Prezentace v PDF

PrintScreen

ÚKOL 8 / Kompletní aranž skladby 2

Složka not

Aranž jakékoli další skladby z 20 zadaných v úkolu 5

/ podle svých hráčských možností / případně zpracováváte se žákem

  • POZOR / ne ty, co jste už jednou odevzdali (Train Trip Rag)

/ již jednou odevzdanou skladbu pro zpětnou vazbu a případně upravenou jinak

odevzdávejte do některého Metodického okénka v Klubu klávesáků

  • využijte cokoli z možností vašeho nástroje, co už umíte – ale umět to popsat!
  • zkuste využít co nejvíce prvků a funkcí, ale zároveň vhodně
  • promyslete zajímavou aranž a nahrajte
  • nahrávka ve formátu mp4 – klidně jednoduše na mobil / video – ne jen zvuk!
  • nahrávku můžete nahrát vy či váš žák nebo společně
  • hodnotíme aranž skladby, neřešíme její provedení!

TERMÍN ODEVZDÁNÍ


(vložení do průvodce 9 ve FB skupině kurzu / do komentářů ÚKOLU 8 nebo zaslání jinak)

je neděle 5. května 2024 / pro všechny

  • termíny zpětné vazby – pondělí 6. května a úterý 7. května vždy od 20.30 hod
  • nahrávky si poslechneme a vzájemně zhodnotíme
  • vaše hodnocení můžete psát na FB v komentářích pod úkolem i později
  • ničeho se nemusíte bát – neřešíme hráčské dovednosti, ale nápady pro aranže
  • základní pravidlo “NIC NENÍ ŠPATNĚ” !!!
  • ve svých úkolech každý odevzdává to, co se doteď naučil
  • účelem úkolu je vyzkoušet práci s nástrojem v praxi
  • výsledkem je vzájemné sdílení nápadů a možností využití nástroje
  • do komentáře též připište, na jaký nástroj hrajete, jak jste se skladbou pracovali, co vše jste použili, co jste třeba chtěli udělat, ale nepřišli jste na to, něco nešlo, nefungovalo apod. – i vám samotným tento popis pomůže si uvědomit, co vše už umíte + pro ostatní to bude inspirace, když budou vědět, jak jste to udělali
  • pokud někdo není ve FB skupině nebo mu to nepůjde vložit, může mi video poslat např. přes úschovnu nebo WhatsApp a já to do komentářů ve skupině vložím
  • v členské sekci najdete návod na vkládání nahrávky (úkol 3)

A přečtěte si pravidla výše!

 

Pokud cokoli nebudete vědět nebo něčemu nerozumíte, ptejte se!

Záznam zpětné vazby 

Prezentace v PDF

PrintScreen

ÚKOL 9 / Závěrečný dotazník kurzu

Závěrečný dotazník kurzu prosím vyplňte všichni!

Pomůže mi zjistit případné nedostatky a posunout další mé akce zas na další úroveň.

Zároveň budu samozřejmě moc ráda za zpětnou vazbu a také referenci.

Referenci použiji jen v případě, že ji s vámi zkonzultuji přes e-mail a vyžádám si váš souhlas.

Nemusíte se tedy bát, že bych váš text někam dala bez vašeho vědomí.

Dotazník prosím vyplňte nejpozději do 20. května 2024.

Děkuji všem!

Odkaz na formulář: https://forms.office.com/e/n3BSKQvRVF

 

Czech Keyboard Academy

Czech Keyboard Academy

vznikla pod hlavičkou

Soukromé základní umělecké školy SOLIS s.r.o.

Žižkova tř. 1321/1, 370 01

České Budějovice

IČO: 05409462

Martina Šobová – jednatelka a ředitelka školy

www.szussolis.cz